На ID-картку можна записати кваліфікований електронний підпис – першим послугою скористався Президент України
Відтепер громадяни України, які є власниками ID-карток, мають можливість отримати послугу з внесення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на безконтактний електронний носій (чіп) ID-картки.
Першим громадянином України, який скористався безкоштовною послугою Міграційної служби, став Президент України Володимир Зеленський. Кваліфікований електронний підпис було записано на новий паспорт у формі ID-картки Президента, отриманий ним замість старого паспорта-книжечки.
Запровадження послуги з внесення кваліфікованого електронного підпису на ID-картку надасть громадянам можливість користуватися різноманітними електронними сервісами державних органів, отримувати адміністративні і банківські послуги, відкривати та вести бізнес тощо, не виходячи з дому.
Послуга надаватиметься безкоштовно та буде доступною для громадян України, які досягли 18-річного віку. Термін дії сертифікатів ключів КЕП становитиме 2 роки.
Наразі послугу можна отримати двома способами:
- одразу після отримання нової ID-картки – у територіальному підрозділі ДМС за місцем реєстрації особи;
- записати на раніше видану ID-картку – у будь-якому територіальному підрозділі ДМС, незалежно від місця реєстрації.
ВАЖЛИВО: для запису КЕП на чіп ID-картки знадобиться PIN-код (PIN 2), який особисто вказується власником ID-картки під час її отримання.
Зазначимо, що оформлення КЕП та внесення його на чіп ID-картки не є обов’язковим і здійснюється за бажанням. Однак, в разі небажання власника ID-картки отримати таку послугу, він не зможе скористатися усіма перевагами електронного підпису.
Впровадженню послуги передувала тривала робота з нормативно-правового врегулювання питання використання КЕП та значний обсяг проведених технічних робіт. Наразі, завдяки тісній співпраці Державної міграційної служби України, Міністерства внутрішніх справ та інших державних органів, ID-картка, яка містить електронний підпис громадянина, стала повноцінним засобом електронної ідентифікації особи.
Загалом, з початку оформлення біометричних документів в Україні Міграційна служба оформила понад 4,4 мільйони ID-карток і має усі технічні можливості для внесення на них КЕП за бажанням власника.
Довідково:
Електронний цифровий підпис – це аналог власноручного підпису у світі електронного документообігу. Він наділяє юридичною силою файл, створений на комп’ютері, який, як і підпис від руки, перетворює папір із текстом на офіційний документ. Його головні переваги – надійність та непідробність, адже електронний підпис – це набір цифрових даних, який суттєво відрізняється від того, який ви залишаєте цифровою ручкою на планшеті або у вашому паспорті.