УВАГА! ПІД ЧАС ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ АДМІНІСТРАТИВНІ ПОСЛУГИ В ПІДРОЗДІЛАХ ДМС НЕ НАДАЮТЬСЯ!

Замість слів, що ранять – толерантна комунікація

Замість слів, що ранять – толерантна комунікація

Замість слів, що ранять – толерантна комунікація

Іноді одне необережне слово здатне не лише образити чи знецінити людину, а й створити уявні бар’єри, такі собі «скляні стіни», що існують виключно в ментальному полі, однак цілком реально вливають на процеси ухвалення конкретних рішень. Людина, що має негативний досвід такої комунікації, мимоволі обмежує себе не лише в спілкуванні, а й в соціалізації, використанні широкого спектру можливостей та прав, до яких має вільний доступ решта суспільства.    

Ось 10 фраз, яких наполегливо радимо уникати під час спілкування з людьми з інвалідністю, натомість пропонуємо більш толерантні формулювання:

Неправильно

Як потрібно

Пояснення

 «Інвалід»

 «Людина з інвалідністю»;

Людина — на першому місці. Інвалідність — не визначає особистість.

«Прикутий до візка»

«Користується кріслом колісним»

Крісло колісне — це лише засіб мобільності, а не місце тортур чи в’язниця.

«Страждає на... »

«Має діагноз/особливість»

Такі висловлювання стигматизують, впливають на самооцінку та обмежують людей з особливими потребами на ментальному рівні.

«Нормальні/звичайні люди»

«Люди без інвалідності»

Інвалідність — не «ненормальність». Усі люди — різні.

«Неповносправний», «каліка», «візочник»

«Людина з обмеженнями рухової функції»

Більшість людей з інвалідністю мають певні фізичні обмеження, однак  можуть працювати, навчатись, народжувати та виховувати дітей.

«Він не схожий на інваліда»

«Людина з інвалідністю»

Інвалідність — не завжди видима. Не коментуйте чужий зовнішній вигляд ні в публічному полі, ні в приватних розмовах, ні тим більше – в присутності особи, про яку йдеться.

«Молодець, не здався! »

«Спасибі, що поділилися досвідом»

Повага — це не героїзація чи прояв заохочення, якого від вас зазвичай ніхто не просить і не чекає. Повага це щонайперше — рівність.

 

 

«Бідний. Нещасна доля... »

«Життєвий шлях / досвід»

Не всі потребують жалю чи співчуття. Але кожен заслуговує на гідність.

«О, ти ще й працюєш?!»

«Радий  бачити вас у ділі»

Люди з інвалідністю — повноправні громадяни, працівники, колеги. Їхнє право на самореалізацію та працю захищене Конституцією України й не має викликати подиву ні в кого.

«Йому буде важко дійти»

«Я вас проведу. Ось  доступний маршрут»

Говоріть до людини, а не про людину, без зайвої констатації очевидного, з бажанням дієво допомогти.

 

Чому так важливо говорити та діяти правильно, з думкою про почуття та потреби співрозмовника з особливими потребами? Толерантна мова — це не мода чи тимчасовий тренд. Це ознака зрілого суспільства, в якому кожна людина відчуває повагу і прийняття, незважаючи на особливості та відмінності.

Під час надання адміністративних послуг у підрозділах державної міграційної служби це набуває особливо важливого значення — бо мова формує довіру, усуває бер’єри та забезпечує комфортний життєвий простір для всіх.

Більше інформації – у «Довіднику безбар’єрності».

Управління ДМС у Чернівецькій області