КЕП внесено до БЕН ID з метою забезпечення отримання громадянами України адміністративних послуг, що надаються в електронному вигляді, а також для забезпечення прав громадян України при укладанні цивільно-правових угод, здійснення банківських операцій, оформленні доручень іншим особам для представництва перед третьою особою, посвідчення особи власника паспорта та підтвердження громадянства України із застосуванням КЕП.
При цьому БЕН ID є захищеним носієм особистих ключів та використовується з метою здійснення комплексу заходів, пов’язаних з ідентифікацією особи та накладенням кваліфікованого електронного підпису з шифруванням.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», електронний цифровий підпис призначений для забезпечення діяльності фізичних та юридичних осіб, яка здійснюється з використанням електронних документів.
КЕП використовується фізичними та юридичними особами – суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
КЕП накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа. КЕП робить електронний документ оригіналом і гарантує його достовірність.
Використання КЕП не змінює порядку підписання договорів та інших документів, встановленого законом для вчинення правочинів у письмовій формі.
Порядок застосування КЕП органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності визначається Кабінетом Міністрів України.
Порядок застосування електронного підпису, у тому числі КЕП в банківській системі України та суб'єктами переказу коштів визначається Національним банком України.