Електронна черга

На жаль, штатна чисельність працівників та кількість робочих станцій у підрозділах міграційної служби обмежують нас у кількості громадян, яких можна записати до електронної черги. В іншому випадку ми не зможемо бути впевнені, що кожен хто записався, буде прийнятий не пізніше, як через 15 хвилин від настання часу, зазначеного у талоні (смс).

Тому в окремих підрозділах дійсно можуть виникати ситуації, коли місць в онлайн-сервісі електронної черги немає. Особливо це актуально у період з лютого по липень, коли традиційно оформлюється найбільша кількість закордонних паспортів.

Проте, відсутність місць в онлайн-сервісі на сайті не означає відсутності місць взагалі! Сервіс побудовано таким чином, що приблизно третина відвідувачів записується через онлайн-сервіс, третина через термінал у підрозділі та ще третина – це поточна черга «сьогодні на сьогодні». Навіть якщо перші два варіанти зайняті, кожна особа може прийти протягом дня до підрозділу і записатися у поточну чергу. Щоправда, у цьому випадку доведеться почекати у підрозділі.

Також важливо розуміти, що електронна черга, до якої можна записатися на сайті міграційної служби, не охоплює центри надання адмінпослуг, які утворюються органами місцевого самоврядування, однак у деяких містах ці установи вже приймають заяви на оформлення біометричних документів. Перелік ЦНАП, які вже надають такі послуги доступний за посиланням.

Оплатити послуги можна як під час здійснення реєстрації у електронній черзі, так і самостійно у будь-якому банку.

У будь-якому разі, зарезервоване в електронній черзі місце зберігається за вами.

У разі, якщо ви відмовилися від онлайн-оплати, зарезервована місце у черзі зберігається за вами.

Оплатити послуги можна самостійно у будь-якому банку.

Результатом успішної реєстрації у черзі є:

  • талон, у якому міститься інформація про номер у черзі, дата та час прийому, П.І.Б. — при здійсненні реєстрації за допомогою терміналу безпосередньо у підрозділі ДМС;
  • СМС-повідомлення, у якому міститься інформація про номер у черзі, дата та час прийому — при здійсненні онлайн-реєстрації на сайті ДМС.

Інформацію про реєстрацію та оплату послуг при здійсненні онлайн-реєстрації на сайті ДМС можна дізнатися на закладинці "Мої талони та квитанці".

У разі, якщо ви реєструвалися за допомогою онлайн-сервісу ви можете переглянути власні талони та оплачені квитанції на сторінці сервісу «Електронна черга», обравши закладинку «Мої талони та квитанції».

Запис до електронної черги є безкоштовним для всіх громадян та всіх видів послуг.

Нажаль, в умовах підвищеного попиту на оформлення закордонного паспорта, ми фіксуємо спроби масового запису до електронної черги та намагання обійти обмеження записів на один номер телефону, які встановлено у системі. Результатом є оголошення про продаж талонів до електронної черги.

Важливо розуміти, що невідповідність даних, зазначених під час реєстрації в електронній черзі, реальним даним фізичної особи є підставою для скасування реєстрації в електронній черзі.

При реєстрації слід зазначати реальні дані фізичної особи, яка планує отримувати послуги, а також не купувати талони у сторонніх осіб, оскільки в них реєстраційні дані не відповідають вашим.

Квоти встановлено для того, щоб можна було задовольняти потреби різних верств громадян, у тому числі і тих, хто не має можливості/не знає про онлайн-запис.

За допомогою онлайн-сервісу можна здійснити запис на найближчі 2 тижні (15-й день стає доступним для попереднього запису о 0 год. 00 хв. щодоби, але з врахуванням робочих днів).

Через термінал безпосередньо в підрозділі ДМС можна записатися на наступні 35 днів (36-й день стає доступним для запису на початку кожного робочого дня).

Через термінал в підрозділі ДМС також можна записатися у поточну чергу («сьогодні-на-сьогодні»), але у цьому випадку доведеться зачекати своєї черги у підрозділі. При цьому видається талон без вказаного часу прийому, але з гарантією оформлення цього ж дня. Кількість вільних місць у поточній черзі показано на табло, вони з'являються протягом робочого дня у міру оформлення послуг громадянами, які записані до поточної черги.

Електронна черга - за визначенням система комфорту, яка не може вплинути на кількість паспортів, які оформлюються у підрозділах міграційної служби. В умовах підвищеного попиту на закордонні паспорти, громадяни доволі швидко (у деяких підрозділах протягом кількох хвилин) бронюють місця у черзі, які стають доступними для запису із початком нової доби, але слід розуміти, що це не проблема роботи сервісу, а проблема попиту, який перевищує технічні можливості.

Міграційна служба на системній основі вживає заходів задля збільшення кількості робочих станцій у підрозділах ДМС. Для прикладу, протягом 2016-2017 років загальну кількість робочих станцій для оформлення біометричних документів було збільшено майже у три рази, з 610 до 1742.

Окрім того, у 2016 році було внесено зміни до законодавства, внаслідок чого центрам надання адмінпослуг (ЦНАП), які утворюються органами місцевого самоврядування, надано всі необхідні повноваження щодо приймання заяв громадян на оформлення біометричних документів. Питання фінансування цієї діяльності ЦНАП вирішено ще у 2015 році, коли кошти, які сплачуються громадянами в якості оплати держмита та вартості послуг почали спрямовуватися до місцевих бюджетів. Міграційна служба забезпечує повне сприяння ЦНАП у здійсненні цієї діяльності і це є головним резервом подолання черг, корупції та шахрайства у сфері оформлення паспортів.

Збільшення кількості днів, на які можна записатися до електронної черги через онлайн-сервіс призводить до суттєвого збільшення кількості осіб, у яких змінилися плани і вони не змогли прийти на оформлення документа у призначений час. Одночасно, це жодним чином не вплине на наявність вільних місць в електронній черзі, оскільки в умовах підвищеного попиту всі вільні місця на будь-який період часу наперед будуть зайняті у дуже короткий час.

Для надання адміністративної послуги будь-якому громадянину, будь то доросла людина чи дитина, потрібен певний час для перевірки та оформлення документів, фотографування, сканування відбитків пальців тощо. Тому на кожну дитину потрібен окремий запис у черзі.

Не всі територіальні підрозділи ДМС підключено до сервісу «Електронна черга».

Але ми проводимо роботи щодо поступового збільшення кількості підрозділів, підключених до сервісу.

У разі здійснення попереднього запису в електронну чергу громадянин отримує талончик (або СМС-повідомлення) з вказаною датою та часом прийому.

Роботу сервісу «Електронна черга» організовано таким чином, що у разі неявки громадянина протягом 2 хвилин з моменту початку виклику до кабінету, де будуть надаватися адміністративні послуги, його черга автоматично скасовується.

Справа у тому, що для надання адміністративної послуги кожному громадянину відводиться певний проміжок часу, протягом якого здійснюється перевірка та оформлення документів, фотографування, сканування відбитків пальців тощо. Тому запізнення одного громадянина автоматично призводять до порушення порядку роботи всієї черги (всі громадяни, які знаходяться у черзі «після вас» будуть вимушені очікувати у підрозділі через необачність того, хто запізнився).

На сьогодні для попереднього запису встановлено наступні обмеження:

  • онлайн-запис – найближчі 14 днів;
  • запис через термінал у підрозділі – найближчі 35 днів.

Збільшення цих часових термінів призводить до значного зростання кількості громадян, які хоч і записані в чергу, але не з'являються для отримання відповідних послуг, що негативно впливає на загальну кількість громадян, яким надано адміністративні послуги.

Система електронної черги функціонує централізовано в автоматизованому режимі, і працівники територіальних підрозділів ДМС не мають технічної можливості впливати на її роботу.

Скасувати власний запис до електронної черги можна на сторінці сервісу, обравши закладинку «Скасування запису».

У разі, якщо ви оплатили послуги, але з певних причин потреба в отриманні таких послуг відпала, ви можете повернути оплачені кошти звернувшись з письмовою заявою складеною за встановленою формою до управління ДМС у відповідному регіоні та надавши підтверджуючі документи.

Паспорт громадянина України для виїзду за кордон можна оформити у будь-якому територіальному підрозділі ДМС, незалежно від місця реєстрації.

Паспорт громадянина України у формі картки можна оформити виключно за зареєстрованим місцем проживання. Внутрішньопереміщені особи можуть звертатися до підрозділу ДМС за фактичним місцем проживання, зазначеним у довідці ВПО. Якщо особу знято в місці реєстрації звертатися слід до підрозділу ДМС за останнім зареєстрованим місцем проживання.

Також послуги з оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон та паспорта громадянина України у формі картки надають окремі центри надання адміністративних послуг, з переліком яких можна ознайомитись на сторінці: http://dmsu.gov.ua/tsnap

Я не знайшов відповідь